marți, 7 iulie 2009

Biblioteca din suflet

Fiecare carte citită este precum o amintire. Legate una de alta, ele formează trecutul... Cât de bogat este trecutul vostru de cititor? Al meu s-ar putea recompune astfel:

Exceptând tratatele ştiiţifice, care îţi îmbogăţesc cultura, dar poate nu şi sufletul, exceptând de asemenea poeziile şi povestirile sau nuvelele, care îţi încarcă sufletul de frumos, dar trec uitate ca frunzele decorative dintr-un buchet de flori..., încep să scriu istoria lecturilor mele:


-->
  • Adam Gidwitz, O poveste grimminală
  • Adiphe d' Emerry, Două orfeline
  • Agatha Christie, Zece negri mititei
  • Albert Camus, Străinul
  • Alexandre Dumas-fiul, Dama cu camelii
  • Anna Carey, Eve
  • Andre Gide, Falsificatorii de bani
  • Anne Marie Desmarest, Torentele vieţii
  • Anton Pavlovici Cehov, Livada de vişini 
  • Anton Holban, O moarte care nu dovedeşte nimic
  • Bram Stoker, Dracula
  • Calderon de la Barca, Viaţa e vis
  • Camil Petrescu, Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război
  • Camil Petrescu, Patul lui Procust
  • Cella Serghi, Pânza de paianjen
  • Daniel Defoe, Robinson Crusoe
  • Dimitrie Bolintineanu, Manoil
  • Dimitrie Bolintineanu, Elena
  • Emily Bronte, La răscruce de vânturi
  • Eugen Barbu, Groapa
  • Francois Rabelais, Gargantua şi Pantagruel
  • Gabriel Garcia Marquez, Despre dragoste și alți demoni
  • Garabet Ibrăileanu, Adela
  • George Bernard Shaw, Pygmalion
  • George Călinescu, Enigma Otiliei
  • George Călinescu, Cartea nunţii
  • Gerard de Nerval, Aurelia
  • Grigore Băjenaru, Cişmigiu & Comp.
  • Grigore Băjenaru, Bună dimineaţa, băieţi!
  • Grigore Gheba, Între viaţă şi moarte
  • Gustave Flaubert, Doamna Bovary
  • Harper Lee, ... Să ucizi o pasăre cântătoare
  • Henrik Ibsen, Nora
  • Honore de Balzac, Moş Goriot
  • Honore de Balzac, Pielea de şagri
  • Ioan Slavici, Mara
  • Ioan Ebraşu, Răscumpărarea fiului (manuscris) 
  • Ioana Pârvulescu, În intimitatea secolului 19
  • Ion Creangă, Amintiri din copilărie
  • Ion Grecea, Talida
  • Ion Luca Caragiale, O scrisoare pierdută
  • Ion Luca Caragiale, O noapte furtunoasă
  • Ion Luca Caragiale, D-ale carnavalului
  • Ion Luca caragiale, Conu Leonida faţă cu reacţiunea
  • Ion Luca Caragiale, Năpasta
  • Ionel Teodoreanu, Lorelei
  • J. W. von Goethe, Suferinţele tânărului Werther
  • Jack London, Colţ-Alb
  • Jacqueline Monsigny, Floris, dragostea mea
  • Jane Austen, Mândrie şi prejudecată
  • John Boyne, Băiatul cu pijamale în dungi
  • Josef Toman, Don Juan
  • Leo Perutz, Cavalerul suedez
  • Liviu Rebreanu, Ion
  • Liviu Rebreanu, Răscoala
  • Liviu Rebreanu, Pădurea spânzuraţilor
  • Liviu Rebreanu, Ciuleandra
  • Liviu Rebreanu, Adam şi Eva
  • Lucian Blaga, Meşterul Manole
  • Lucian Blaga, Zamolxe
  • Lucian Blaga, Tulburarea apelor
  • Lucian Blaga, Cruciada copiilor
  • Madelene l'Engle, O buclă în timp
  • Marcel Proust, Swann (În căutarea timpului pierdut) 
  • Marcel Proust, La umbra fetelor în floare (În căutarea timpului pierdut) 
  • Marcel Proust, Guermantes (În căutarea timpului pierdut)
  • Marcel Proust, Sodoma şi Gomora (În căutarea timpului pierdut)
  • Marcel Proust, Captiva (În căutarea timpului pierdut)
  • Marcel Proust, Fugara (În căutarea timpului pierdut)
  • Marcel Proust, Timpul regăsit (În căutarea timpului pierdut)  
  • Marie Chaix, Tăcerile sau viața unei femei
  • Marin Preda, Moromeţii
  • Marin Preda, Cel mai iubit dintre pământeni
  • Martin Page, M-am hotărât să devin prost
  • Mary Shelly, Frankestein
  • Mihai Eminescu, Geniu pustiu
  • Mihail Drumeş, Invitaţia la vals
  • Mihail Drumeş, Elevul Dima dintr-a VII-a
  • Mihail Drumeș, Scrisoare de dragoste
  • Mihail Sadoveanu, Neamul Şoimăreştilor
  • Mihail Sadoveanu, Fraţii Jderi
  • Mihail Sadoveanu, Baltagul
  • Mihail Sadoveanu, Hanu Ancuţei
  • Mihail Sadoveanu, Creanga de aur
  • Mircea Eliade, Maitreyi
  • Mircea Eliade, Noaptea de sânziene
  • Mircea Eliade, Domnişoara Christina
  • Mircea Eliade, Nuntă în cer
  • Muriel Barbery, Eleganţa ariciului
  • N. Porsenna, Spre fericire
  • Nichita Stănescu, Respirări
  • Nicolae Filimon, Ciocoii vechi şi noi
  • Octavian Paler, Viaţa pe un peron
  • Panait Istrati, Chira Chiralina
  • R. J. Palacio, Minunea
  • Salman Rushdie, Ruşinea
  • Simone de Bouvoir, Femeia sfâşiată
  • Stendhal, Roşu şi negru
  • Stendhal, Mănăstirea din Parma
  • Tristan şi Isolda
  • Thomas Hardy, Tess d' Urberville
  • Victor Hugo, Notre-Dame de Paris
  • Victor Hugo, Ruy Blas
  • William Faulkner, Pe patul de moarte
  • Yasushi Inoue, Puşca de vânătoare
  • Zaharia Stancu, Ce mult te-am iubit

...............va continua......................

6 comentarii:

  1. de Jack London eu am citit doar "Martin Eden"- e foarte recomandabila :)
    am citit si eu cateva carti, dar putine se gasesc pe lista ta :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Esti o adevarata "biblioteca" vie. Ma bucur ca mai intalnesc persoane carora cartile si lectura ledau invataminte si maturitatea necesara. Chiar si intr-o epoca a filmelor si jocurilor electronice.

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant ca ti-ai facut lista cu cartile pe care le-ai citit! Cred ca voi proceda si eu la fel. Din fiecare inveti cate ceva, desi unele nu sunt, poate, stralucite.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ideea cu lista de carti.
    Am si eu una in PC-ul meu,dar difera ca0rtile 0000mele de ale tale(nu mult).

    RăspundețiȘtergere
  5. Și mie îmi plac listele de lectură... chiar foarte mult... mi-am făcut și eu, dar am inclus și cărțile de poezii și cele de nuvele, povestiri căci până prin clasa a VII mai multe erau din alea și sincer ele mi-au dat avânt spre romane și filosofie. Mie poeziile mi se par deosebit de importante, dar am observat că mulă lume nu le include în liste deși sunt convinsă că toată lumea a citit.

    Despre lista ta e... e super... nu am cuvinte, se vede că nu ai citit cărți la grămadă ci cărți bine, care chiar spun ceva, baftă în continuare :)

    RăspundețiȘtergere
  6. foarte interesanta lista ta. Am si eu una pe blogul meu...se pare ca doar vreo 4 carti din lista ta am citit:P

    RăspundețiȘtergere